Skicka oss ett meddelande

FAQ - Vanliga Frågor och Svar

BETALNING

Q - Hur får jag min faktura?

A - Fakturan får du av Klarna en tid efter att ordern är skickad.

Q - Vilka betalningsmetoder har ni?

A - I nu läget så använder vi oss bara av Klarna Checkout som då hanterar VISA, MasterCard, faktura och andra betalningsmetoder.

Q - Varför godkänns jag inte av Klarna?

A - Det kan vara många orsaker. Vanliga orsaker kan vara obetalda fakturor eller felskriven adress i kassan. Denna information är känslig och privat så Klarna delar inte med sig av den informationen till oss. Du kan ringa Klarna direkt på 08-120 120 10 och få ett svar från dem. 

BESTÄLLNING

Q - Hur använder jag en Kupongkod?

A - Kupongkoden kan anges i kupongkodsfältet i kassan/Kundvagnssammanfattningen.

Q - Jag glömde använda min Kupongkod, hur gör jag?

A - Kontakta oss på Kundtjänst så försöker vi lägga till kupongkoden i efterhand.

Q - Kan man slå ihop två eller fler ordrar?

A - Nej tyvärr, vi har inget system för det än. De behandlas som separata ordrar.

Q - Jag har angett fel Leveransadress, hur gör jag?

A - Om ordern ännu inte är ivägskickad, kan vi fortfarande ändra leveransadress. Det bästa är att kontakta oss Kundkontakt. OBS: Vi packar beställningarna fortlöpande, så ta kontakt med vår kundservice så fort du kan.

Q - Jag vill byta utlämningsställe, hur gör jag?

A - Tyvärr kan vi inte i nuläget göra det, utan det är DHL som har utlämningsställen automatisk kopplade till Postnumret. Är det så att ditt utlämningsställe är helt fel så kan det vara så att det blivit ett fel på din adress, kontakta oss på Kundkontakt så fort som möjligt så får vi se om vi kan rätta felet innan paketet hinner skickas.

Q - Vilken storlek passar mig?

A - Vi har en storlekstabell för de flesta av våra produkter. Länk eller bild till tabellen hittar du på produktsidan. skriv till Kundtjänst om det är något som du är osäker över.

LEVERANS

Q - Kan inte spåra mitt paket.

A - Strax efter att vi har bokat din order för Transport så ska du få ett sändningsnummer skickat till din mail ifrån Unifaun. Har du fått sändningsnummer men det funkar inte att söka på, det beror oftast på att DHL ännu inte har uppdaterat hur långt paketet har kommit. För att spåra paketet använder du sändningsnumret på DHL Spåra paket sidan.

Q - Hur lång är leveranstiden?

A - Vanligt brukar leveransen ligga på upp till tre arbetsdagar. Vid REA, Utförsäljningar och andra kampanjer med hög orderingång så kan leveranstiden vara betydligt längre och kan ta upp till nio arbetsdagar.

RETUR

Q - Kan jag skicka en retur med någon annan än DHL?

A - Nej, vi använder oss av DHL och skickas returen med något annat så hamnar inte returerna på vårat lager och riskerar att inte bli uthämtade och försvinna.

Q - Hur lämnar jag tillbaka en produkt?

A - Hos oss har du Öppet köp i 14 Dagar, ska du då skicka tillbaka eller byta vara så följer du de här stegen:

  1. Logga in på din Användare på Hastkallaren.se.
  2. Klicka på ditt kontonamn uppe till höger så du kommer in på din kontoinformation.
  3. Klicka sedan på länken Beställningshistorik och Detaljer.
  4. Nu ska du kunna se dina beställningar, leta upp den ordern som innehåller varan/varorna som du vill returnera klicka på den och sedan klicka på detaljer.
  5. Nu lite längre ner på sidan så ska du kunna se vilka varor som finns i ordern, klicka i den lilla kryssrutan på den eller de varor som du vill returnera, glöm heller inte välja det antalet av den eller de varorna som skall returneras.
  6. Fyll i rutan under det med vad du vill göra med varan eller varorna, om du ska byta, lämna tillbaka, varan trasigt och mer.
  7. När du är klar med det klickar du på knappen 'gör ett RMA besked', då skickas ett meddelande till oss om att du vill göra en retur.
  8. Sätt produkten/produkterna som du önskar returnera i ett paket.
  9. Slutligen måste du sätta fast returetiketten på paketet. Returetiketten sitter i plastfickan på paketet du fick (Om du råkat göra dig av med etiketten så kontakta oss på Kundkontakt och uppge order.nr så ska vi kunna ordna en ny åt dig).
  10. Vi behandlar din retur/byte så fort den ankommer till vårt lager. Detta tar vanligtvis 1-2 veckor.

Q - Hur går det med min returorder?

A -Vid returer tar hela behandlingsprocessen ca 1-2 veckor. Kontakta vår Kundkontakt om du har några frågor angående om din retur. Vi rekommenderar bruk av spårningskod av returpaketet för bättre uppföljning av försvunna paket. För att vi ska ge pengarna tillbaka för försvunna paket, kräver vi en spårningskod (Med våra returetiketter så finns det ett sändningsnummer).

Q - Jag har lämnat tillbaka produkt, hur får jag tillbaka pengarna?

A - När returen är godkänd så betalar Klarna tillbaka pengarna detta tar 5-10 dagar .  Vid frågor runt detta ber vi dig kontakta dem direkt på www.klarna.com/se/kundservice.

Kakor (cookies)

En kaka (eller cookie) är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att få spara på din dator.

Kakor används på många webbplatser för att ge en besökare tillgång till olika funktioner. Det går att använda informationen i kakan för att följa hur användare surfar.

Enligt lagen om elektronisk kommunikation ska alla som besöker en webbplats med kakor få tillgång till information om att webbplatsen innehåller kakor och ändamålet med användningen av kakor. Besökaren ska också lämna sitt samtycke till att kakor används.

VI FÖLJER (GDPR) Allmänna dataskyddsförordningen.

Här kan du se våran integritetspolicy.


Tillverkare